کد خبر: ۵۵۷۳
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

خاطرات توت‌خوری کنار نهر گناباد

معبر اندیشه‌۹۳ یکی از معابر پرتراکم محدوده قاسم‌آباد و بخشی از محله ایثارگران است که از ابتدا تا انتهای آن بیش از بیست‌مجتمع مسکونی قرار دارد.

معبر اندیشه‌۹۳ یکی از معابر پرتراکم محدوده قاسم‌آباد و بخشی از محله ایثارگران است که از ابتدا تا انتهای آن بیش از بیست‌مجتمع مسکونی قرار دارد. اولین ساکنان این کوچه، خانواده‌های ایثارگران بودند که اواسط دهه‌۷۰ به اینجا اسباب‌کشی کردند.

آن سال‌ها بیشتر خانه‌ها هنوز نیمه‌ساز بود؛ اهالی هر دو سه‌روز یک تانکر آب می‌آوردند که هم برای مصارف بنّایی‌شان استفاده می‌شد و هم ظرف‌ها و لباس‌هایشان را با آن می‌شستند.

اهالی معبر اندیشه ۹۳ هنوز مزه توت درخت‌های کنار نهر قدیمی گناباد را به یاد دارند که از انتهای این کوچه رد می‌شد و حالا با نام «کال امام‌دوست» شناخته می‌شود.

خاطرات توت‌خوری کنار نهر گناباد

مسجد حضرت‌ولی‌عصر (عج) را اهالی با دست‌های خودشان ساختند. تا قبل از آن، نماز‌های جماعتشان را در خانه‌های هم یا در بوستان ایثارگران برگزار می‌کردند.
این مسجد شعبه همیار شورای حل اختلاف، خیریه و پایگاه بسیج خواهران و برادران هم دارد.

خاطرات توت‌خوری کنار نهر گناباد

حاج‌حسن محمدنژاد یکی از مسن‌ترین ساکنان محدوده قاسم‌آباد است. شناسنامه او سال‌۱۳۰۵ را برای تولدش ثبت کرده است، یعنی‌۹۷ سال، اما می‌گوید: پدرم چندسالی شناسنامه من را دیرتر گرفته است!


خاطرات توت‌خوری کنار نهر گناباد

بوستان آبنوس از بزرگ‌ترین فضا‌های سبز محلی در محدوده قاسم‌آباد است که سه هکتار وسعت دارد. این بوستان فضای بازی کودکان، تجهیزات ورزشی، نشمینگاه مناسب، آب‌نما و... را در دل خود جای داده و یک پاتوق تفریحی برای استراحت عصرگاهی اهالی است.

خاطرات توت‌خوری کنار نهر گناباد

مجتمع فرهنگی و آموزشی و ورزشی اندیشه وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی در این معبر جای دارد. سه آزمایشگاه مجهز علوم، سایت کامپیوتر، کارگاه‌های متنوع، سالن اجتماعات و زمین ورزشی از‌جمله امکانات این مجموعه است؛ همچنین کتابخانه‌ای با بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در این مرکز آموزشی فعال است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر